Free Willy and Jesse - Reisverslag uit Lackland Air Force Base, Verenigde Staten van Jesse Sijberts - WaarBenJij.nu Free Willy and Jesse - Reisverslag uit Lackland Air Force Base, Verenigde Staten van Jesse Sijberts - WaarBenJij.nu

Free Willy and Jesse

Door: Jesse Sijberts

Blijf op de hoogte en volg Jesse

07 Januari 2014 | Verenigde Staten, Lackland Air Force Base

Lackland AFB, Winkelcentrum, vrijdag 04-01-2014 18.45uur
''Hi Guys!! Are you from Europe!?''
Hè..? Wat was dat..? Waar kwam dat geluid vandaan??
''Euhh, Europa jaja!, Wier from The Netherlands.''
Linksonder me staat een medewerkster die net niet boven het kledingrek uitkomt.
Ze ziet eruit als de Mexicaanse wannabe Patricia Paay van 1.40m.
"Oo The Netherlands, I see! I used to date pilots when I was your age!"
Hè? Ivan en ik keken elkaar met een vragende blik aan.. Ondertussen was Patricia druk aan het vertellen over vroeger, feesten op vrijdag, relaties etc. etc..
Ik dacht bij mezelf hoe ik het beste in het Engels zou kunnen zeggen; "Ik hiet dan wel Siebers, mar geej got meej toch bovve de pet!"
Gelukkig hoefde ik niet lang meer te denken want Ivan zag een hele mooie spijkerbroek, ver weg in een andere rij. We maakten rechtsomkeerd en toen we wegliepen werden we nog na-geroepen; "I know I'm to old for you guys, I'm 50 now! But you will easily find a girl here!" Tja, bedankt voor de tip en tot nooit meer ziens!

Zaterdagmorgen besloten we onze "hometown" San Antonio te bezoeken. Allereerst naar de North Star mall, weer een gigantisch winkelcentrum. (Ja, we beginnen dit leuk te vinden.) 's Middags zijn we naar het centrum van de stad geweest, naar de hoofdattractie de River Walk. Dit is een riviertje dat dwars door de stad loopt, zoiets als de Seine in Parijs maar dan kleiner en met palmbomen. Hierna zijn we wat blokjes-om gaan lopen door de stad, om het straatbeeld te zien. Heel wat aparte figuren en cowboys, met als klapper een oud afro-mannetje dat met de bijbel in zijn hand auto's achtervolgde. Schreeuwend dat hij al gered is de de almachtige God en wij dat ook kunnen. Nou, als ik dat zo zag was er ééntje die gered moest worden, en dat waren wij niet..
Ook in het straatbeeld; onze Amerikaanse collega's, het hele weekend in uniform! Helden of moraalridders? Plots zagen we een massa mensen. We vroegen ons af waarom, het was de Alamo.
Dit is een oud klooster waar de dappere Texanen zich met hand en tand hebben verzet tegen de Mexicaanse schurken, het Waterloo van Texas! althans dat is wat de Texanen er van vinden.. Voor ons was het een oude kerk;)

Zondag zijn we naar Seaworld San Antonio geweest. Dit is de vergrotende trap van het Dolfinarium. Gratis entree voor militairen! Het was een prachtig park met achtbanen, haaien, alligators, vogels, zeeleeuwen, vis, vis en nog meer vis. Als kleine jongetjes zo enthousiast werden we toen we dolfijnen mochten aaien. Er was sprake van een echte "klik'' en binnen enkele minuten hadden we een ware band opgebouwd met onze nieuwe vrienden. Abrupt werd mijn knuffelsessie onderbroken.
Een goedlachse moeder vroeg me; "How do you get those dolphins to you?" Ik zei met een kleine grijns "Well, I don't know. We're just attractive." Zich bewust van de grap zei ze daarop "Besides your big EGO, what else makes you attract those dolphins?" Haha, ok 1-1!
Hoogtepunt van de dag was de Orka-show. De orka mijn lievelingsdier van vroeger, Jesse en Free Willy! Bijna 20 en nu kwam het moment! Een schitterende show, werkelijk wat die dieren kunnen is prachtig. Het zijn de F-16's van de oceaan.

Als afsluiter van de show werden alle militairen bedankt met een heldhaftig filmpje en applaus.
Tuurlijk hier gaan ze misschien wat over-de-top en daar wordt door ons ''nuchtere'' Nederlanders wat laconiek over gedaan. Maar ik ben wel van mening dat de Nederlandse militair(en zeker de veteraan) meer respect verdiend.
Dit statement om even over na te denken lijkt me een mooie afsluiter.

That's all folks!
Gr. Jesse.

foto's op FB(en oja, als je deze wilt zien, aarzel niet en voeg maar toe.;)

  • 14 Januari 2014 - 21:03

    Monique:

    Free Willy was vroeger al owwe beste vriend van Playmobil, en owwe aller favorietste film. Videoband is hielemol dolgedrejd... Moi dat geej den show now nog eens live het kunne belève!

  • 19 Januari 2014 - 15:49

    Nel:

    hee Jesse.
    hier en klein berichtje van dizze kant de poel.
    ziedde hard ant studere???
    ik huurde da ge dinsdag en toets het.
    veul suc6 dur mit!!
    gister hebbe ge gekrenst beej de boere op de halve moan.
    was gezellie, kan nie anders as weej dur zien....hahaaa.
    tot ow volgende story!!
    um ien carnavals af te sluute...
    Maasjoertse HOI

  • 19 Januari 2014 - 17:55

    Oma:

    ha jong
    wat fijn dat je al zoveel van amerika hebt gezien
    wij zeggen geniet ervan gr opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Lackland Air Force Base

Kuifje in Amerika 2.0

Well 09-12-2013 03.00uur
"Jesse opstoan, we goan ovver en uur." Bahh!, het was weer eens zo'n nacht geweest net als al die andere nachten voorafgaand aan een spannende dag. Zo'n nacht waarvan ik er de afgelopen jaren zoveel gehad heb, voor oefeningen, bivakken en keuringen.
Draaiend in bed, constant denkend aan die vervloekte volgende dag. Heb ik dit..?, Waar zit dat..? Heb ik zus..? Enz..
Iedereen kent ze die nachten, ongetwijfeld.

Maar gelukkig, want vandaag was dat dag dat deze knul uit dat kleine Limburgse dorpje kon beginnen aan zijn droombaan.
Loadmaster op de C-130 Hercules, het werkpaard van de Koninklijke Luchtmacht!
Wat had ik toegeleefd naar deze dag, keuringen, selecties en opleidingen die er zeker niet om logen achter de rug, en hier stond tie dan, op Schiphol. Samen met Paps en Mums en de twee snuitjes;);).

Ingechecked, afscheid genomen, en.. wachten, lang wachten.
Gelukkig dat de volgende humoristische gebeurtenis de sleur onderbrak;
Ik moest nodig naar de wc, ik moest namelijk ook afscheid nemen van Nelson Mandela als je snapt wat ik bedoel;) Ik trek daar een willekeurige deur open(was niet op slot.) zit me daar toch zo'n Pakistaanse knakker met hoedje op rustig te kleien. Hij keek me aan met een blik alsof ik de Dalai Lama was, waarop ik gigantisch in de lach schoot! Toen maar de deur dichtgetrokken.

Van dat toilet op Schiphol gaan we naar St. Paul International Airport Minneapolis. Want tijdens de vlucht gebeurde niets noemenswaardig. Behalve dan die Oekraïense dame en de Franse gozer die het binnen negen uur kregen klaargespeeld om een ware liefdesrelatie op te bouwen. Inclusief emotioneel afscheid op het vliegveld.
Zit ik daar te wachten voor mijn vlucht naar San Antonio, zie ik diezelfde dame in kwestie weer helemaal in de wolken lopen met een andere gozert.. Tja, zal wel.. Wie zij er dat mannen erg waren?

In San Antonio op werd ik netjes opgehaald door iemand van de US Air Force die me naar de vliegbasis bracht.
Lackland Airforce Base, zet U schrap; 7.500 inwoners, 11,2km2, een snelweg midden over de basis, 10 atletiekbanen, 4 zwembaden, een ziekenhuis als dat van Venlo, 6 gyms, een complete golfbaan, 5 kerken, een theater, 5 kinderopvangs, 5 parken, een busdienst(waar Veolia een puntje aan kan zuigen), legio Amerikaanse vreetschuren, 5 winkelcentra..and so on, and so on..
En dan vliegen hier nog C-5's(grootste militaire vliegtuig ter wereld.), C-17's etc. rond, en staat hier de grootste hangar ter wereld.
Daar middenin loop ik rond, die jongen die iedereen thuis kent als; Jesse Siebers en hier als Djessie Saiburtch.

Vrijdag is de eerste lesdag en na het weekend/medio volgende week volgt weer een verslag..

Thats all folks;)
Grtz Jesse.
(foto's op fb.)

Recente Reisverslagen:

31 Maart 2014

We're flying high!

19 Februari 2014

A little less conversation, a little more action..

03 Februari 2014

From sunny Texas to windy Arkansas..

07 Januari 2014

Free Willy and Jesse

14 December 2013

Het lichaam van Christus..
Jesse

4 maanden in de VS voor de opleiding tot Loadmaster op de C-130! Eerst te Lackland AFB, TX en daarna in Little Rock AFB, AR. Zie het als "Kuifje in Amerika 2.0":p

Actief sinds 11 Dec. 2013
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 5390

Voorgaande reizen:

09 December 2013 - 13 April 2014

Kuifje in Amerika 2.0

Landen bezocht: