From sunny Texas to windy Arkansas.. - Reisverslag uit Little Rock, Verenigde Staten van Jesse Sijberts - WaarBenJij.nu From sunny Texas to windy Arkansas.. - Reisverslag uit Little Rock, Verenigde Staten van Jesse Sijberts - WaarBenJij.nu

From sunny Texas to windy Arkansas..

Door: Jesse Sijberts

Blijf op de hoogte en volg Jesse

03 Februari 2014 | Verenigde Staten, Little Rock

Hard werken, Hard ontspannen.. Dat is een algemeen bekend credo binnen de krijgsmacht.
En wat betreft de laatste weken klopt dit zeker. Het is alweer een tijdje geleden dat ik een verslag heb gepost.

Natuurlijk schrijf ik altijd over de ''fun-stuff'' en misschien lijkt het daarbij ofdat er niet gewerkt wordt. Maar niets is minder waar, de laatste weken op Lackland waren flink aanpoten wat leren betreft, en daarbij is het schrijven op de achtergrond geraakt(en daar eventjes gebleven).
Ik vraag U allen om vergiffenis.
(Door mijn schuld, door mijn schuld, door mijn grote schuld;)

Maargoed, het studeren heeft zijn vruchten afgeworpen en in Lackland is de BLM(Basic LoadMaster course) afgerond. Daarbij werd met de certificaatuitreiking ook de Amerikaanse wing uitgereikt.

De laatste drie dagen op Lackland hadden we geen orders. We hebben daarop Austin bezocht, San Antonio, en Dallas. Daarvan was de laatste ook de mooiste/indrukwekkendste.
Dallas is de stad waar John Fitzgerald Kennedy werd vermoord door vermoedelijk Lee Harvey Oswald. Vermoedelijk want Oswald werd voor zijn proces vermoord door Jack Ruby.
We zijn hier naar het 6th floor museum geweest. Er hing hier zo'n mytische sfeer, de shutterspositie van Oswald, het geweer, het pak van Ruby, onderzoeksmateriaal van de FBI etc. Alles was ongeroerd gebleven en dat was buitengewoon indrukwekkend. (Ik ben een enorm liefhebber van geschiedens zoals sommingen weten;)
Ook Dealey Plaza heeft indruk op me gemaakt. Met een beetje inlevingsvermogen kopieër je zo de bewuste filmbeelden op de huidige situatie, en zie je zo de limousine rijden.
Deze kan weer van mijn ''lijstje'' worden afgestreept.

Een week geleden verlieten we "cowboy" Texas voor "redneck" Arkansas. Tijdens die reis nog een overstap gemaakt in Georgia.
Inmiddels dus alweer een weekje op Vliegbasis Little Rock. Dé Hercules-basis van de wereld. Alle soorten opleidingen voor dit type worden hier gegeven. En met +/- 70stuks Herculessen staat hier een flinke vloot. Ter vergelijking, de Koninklijke Luchtmacht heeft er vier.

Afgelopen week zijn we gestart met de Loadmaster Initial Qualification. Verder valt er (nog) niet veel te melden over Vliegbasis Kleine Rots.
Oja, de halve Amerikaanse luchtmacht lag hier gisteravond overhoop met elkaar, er werden wat tikken uitgedeeld, flink gescholden en overal tegenaan geslagen en geschopt. Ik hield de deur maar dicht. Niet dat dit zin had want de muren zijn hier zowaar van karton en het leek dan ook soms alsof er ieder moment een yank door de muur kon komen vliegen!
Die arme stakkers kunnen niet tegen een beetje drank.
Afgelopen zondagavond werd ik nog opgebeld door een klasgenoot met de vraag waar hij was. Alsof ik dat wist!? Toch maar die vent gaan zoeken, zit ie daar in de regen, in de kou op de grond. Hij was verdwaald, want hij had maarliefst 6 hele flessen bier op!! Niet eens een speciaalbiertje gewoon een 5%, pff bedrijfsamateur :s. (enigzins teleurgesteld over de minimale drinkleeftijd hier ben ik wel..)

Alcohol is namelijk goed voor je, als je het veel drinkt sterven hersencellen af. Gelukkig zijn dat de zwakke. Je kunt het zien als een kudde buffels, de zwakken sterven af zodat je uiteindelijk een sterke kudde overhoud.

Het wordt tijd dat mijn kudde op stal gaat, morgen is een weer nieuwe dag!

That's all folks,
Gr. Jesse
(foto's op Fb, en als iemand wil skypen, schroom niet!)

• 03 Februari 2014 - 10:57

Buurman:

Als ôwwen helm straks nog mar pèst mit ãl die erme hersecellekes die Ien dat knap köpke van ôwwen zitten te overlaeve. Straks kômde nog as generaal trug. Mar wel moi um te lèze dat geej nog altijd still going strong ziet.
    Hald ôwwen en tôt wères. De bure.

• 03 Februari 2014 - 13:23

Nel:

hee Jesse.
    Ja, ut werd en bitje saai, mar ge het dur wer en moi verhaal van gemakt.
    Op dit moment is ut weer hier goed, zonnig en 6 grade. as we zun weer mit de carnaval hebbe......
    sorry dat ik dat schrief.....mat ok dor komde geej overhin. over een mond is ut al bijna vurbeej.
    Now kerel, lot ut ow goed goan, en tot de volgende story.
    Greetsss uut ut durp.

• 03 Februari 2014 - 15:37

Ine:

Dan komt dat met die kudde van jou als jij weer terug bent in ons aller Well helemaal goed! Leuk verhaaltje weer neefje! Keep 'em coming!

Succes met het overdragen van jouw secuur opgestelde bier kennis aan die Amerikanen.. misschien kunnen ze dan meer dan 6 flessen bier verdragen voordat ze je bellen ;)

Work hard, play hard!
    Tot het volgende verhaaltje :)

xx Ine

• 03 Februari 2014 - 17:34

Twan Krebbers:

Jesse, goeie.

vandaag toevallig op tijd thuis.
    Even de mail doornemen en zag jouw verhaall.

Aan jouw schrijven merk ik dat het je goed gaat en dat je veel meemaakt en veel ziet van de USA.
    Ik vertelde vandaag op het werk van jouw schrijven; je krijgt de groeten van veel (oud) collega's van
    trade port trailer service.
    Binnenkort zal ik eens proberen om te skype. Ik ken het nog van toen Evi in Amerika was.
    Afgelopen week met je vader nog aan tafel gezeten over de 4-daagse. We krijgen er weer zin in
    om komende zomer weer mee te doen. Wie weet!!!

Nou Jesse nog veel plezier en succes met de opleiding en zorg dat je nog veel van het land te zien krijgt.
    Groet, Twan, Bertie en de kids.

• 03 Februari 2014 - 20:17

De Alfa Buffel:

Hey Junior:)

Moi verhaal:) Wij zijn inmiddels weer in het thuisland van Justin Bieber.
    Duu de groeten aan Chief Milligan als ge um ziet. Geniet der nog van doar, duu ow
    best.

Houdoe

• 03 Februari 2014 - 20:47

Oma:

Ha onze Jesse

wat fijn dat het jou daar in Amerika goed gaat,Enwat een spannende verhalen,we zien wel dat er naar je verhalen wordt uit gekeken ,Wensen je daar in de U.S.A nog een mooie tijd,Tot een volgende keer
    Groeten van Opa en Oma

• 03 Februari 2014 - 21:55

Monique:

Ha zoon,

Leuk verslag wèr. Zo blieven we toch goed op de högte van alles.
    Nou ja, alles....? Mar dat hoeft ok nie...
    Ik deenk dat geej straks hieëlemol afgekickt ziet as geej terug komt. As ge dan 't bier nog mar lust. (?!)
    Nou gruuskes en tot Skype!

Verslag uit: Verenigde Staten, Little Rock

Kuifje in Amerika 2.0

Well 09-12-2013 03.00uur
"Jesse opstoan, we goan ovver en uur." Bahh!, het was weer eens zo'n nacht geweest net als al die andere nachten voorafgaand aan een spannende dag. Zo'n nacht waarvan ik er de afgelopen jaren zoveel gehad heb, voor oefeningen, bivakken en keuringen.
Draaiend in bed, constant denkend aan die vervloekte volgende dag. Heb ik dit..?, Waar zit dat..? Heb ik zus..? Enz..
Iedereen kent ze die nachten, ongetwijfeld.

Maar gelukkig, want vandaag was dat dag dat deze knul uit dat kleine Limburgse dorpje kon beginnen aan zijn droombaan.
Loadmaster op de C-130 Hercules, het werkpaard van de Koninklijke Luchtmacht!
Wat had ik toegeleefd naar deze dag, keuringen, selecties en opleidingen die er zeker niet om logen achter de rug, en hier stond tie dan, op Schiphol. Samen met Paps en Mums en de twee snuitjes;);).

Ingechecked, afscheid genomen, en.. wachten, lang wachten.
Gelukkig dat de volgende humoristische gebeurtenis de sleur onderbrak;
Ik moest nodig naar de wc, ik moest namelijk ook afscheid nemen van Nelson Mandela als je snapt wat ik bedoel;) Ik trek daar een willekeurige deur open(was niet op slot.) zit me daar toch zo'n Pakistaanse knakker met hoedje op rustig te kleien. Hij keek me aan met een blik alsof ik de Dalai Lama was, waarop ik gigantisch in de lach schoot! Toen maar de deur dichtgetrokken.

Van dat toilet op Schiphol gaan we naar St. Paul International Airport Minneapolis. Want tijdens de vlucht gebeurde niets noemenswaardig. Behalve dan die Oekraïense dame en de Franse gozer die het binnen negen uur kregen klaargespeeld om een ware liefdesrelatie op te bouwen. Inclusief emotioneel afscheid op het vliegveld.
Zit ik daar te wachten voor mijn vlucht naar San Antonio, zie ik diezelfde dame in kwestie weer helemaal in de wolken lopen met een andere gozert.. Tja, zal wel.. Wie zij er dat mannen erg waren?

In San Antonio op werd ik netjes opgehaald door iemand van de US Air Force die me naar de vliegbasis bracht.
Lackland Airforce Base, zet U schrap; 7.500 inwoners, 11,2km2, een snelweg midden over de basis, 10 atletiekbanen, 4 zwembaden, een ziekenhuis als dat van Venlo, 6 gyms, een complete golfbaan, 5 kerken, een theater, 5 kinderopvangs, 5 parken, een busdienst(waar Veolia een puntje aan kan zuigen), legio Amerikaanse vreetschuren, 5 winkelcentra..and so on, and so on..
En dan vliegen hier nog C-5's(grootste militaire vliegtuig ter wereld.), C-17's etc. rond, en staat hier de grootste hangar ter wereld.
Daar middenin loop ik rond, die jongen die iedereen thuis kent als; Jesse Siebers en hier als Djessie Saiburtch.

Vrijdag is de eerste lesdag en na het weekend/medio volgende week volgt weer een verslag..

Thats all folks;)
Grtz Jesse.